Dop för Iris

Här har det varit fullt ös senaste veckorna, har sannerligen inte funnits en minut över!! Jag förstår inte hur vi lyckas ibland ;o). Den 28/4 hade vi iaf dop för Iris. Lilla skrutt-ungen skrek i princip nonstop i kyrkan  och jag blev så himla stressad!! Jag veeeet att det inte gör något egentligen, vi hade ju dessutom valt att vara med på en "ren" dopgudstjänst med 2 andra barn och alla som var i kyrkan var ju enbart släkt och vänner till dopbarnen. Men ändå!! Iris lyckades dra igång ena bebisen till lite körsång dessutom... Nåväl, nu är hon döpt och hennes fullständiga namn är Iris Kajsa Maria. Kajsa efter min farmor och Maria efter Gustafs mamma. 

Efter kyrkan var vi hemma och frossade i smörgåstårta och fika. Yours truly lyckades få till fin-fina cupcakes (om jag får säga det själv) och vi hade en allmänt trevlig eftermiddag/kväll i goda vänners lag. Väl hemma var Iris sitt vanliga "solstråliga" jag igen och njöt av uppmärksamheten. Busunge! :o)

Tack alla som var här och uppvaktade vårt lilla hjärtegryn!!

           
        Hupp, så ledsen man kunde vara!! Den ömma modern lider med lillskruttan....

           
Tyvärr blev alla bilder med en skrikande bebis och grimasierande Albin... Hahaha....

           
Så här lycklig är man när man kommer hem ;o). Här med Dante (som uppförde sig betydligt bättre i kyrkan *s)!

           
            Cupcakes inspirerade av dagen, tyvärr gör inte fotot dom rättvisa ;o). 
            
           
Blev såklart tröttsamt med all uppståndelse ibland, skönt att sova på mormors axel...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0