Mässa...

Igår var det fredag och jag fick hästarna vaccinerade, skönt att jag inte missade det i år i all annan röra med grejer att komma ihåg. (Däremot glömde jag ringa och beställa tömning av överfull gödselcontainer så det blir ju intressant att se hur vi klarar oss till tisdag...). Därefter packade jag iväg mig och barnen för att åka en sväng till baby & barn mässan. Iris var ett sant änglabarn och sov från det vi åkte till det vi kom hem, frågan är om hon ens märkte att vi hade varit borta?! Albin fick leka och busa med Molly, IKEA hade ett käckt utställningsområde där barnen kunde leka och det var toppen. Jag och Petra tog småttingarna och gick en sväng medans hennes sambo passade busungarna... Hann köpa lite kläder, bland annat en ursöt vårjacka från Kenzo till Iris. Ska ju inte sticka under stol med att det är vansinnigt roligt att kolla söta flickkläder. Det finns ju så mycket bättre utbud med tjejkläder och man får verkligen lägga band på sig för att inte shoppa loss fullständigt!! Albin fick iaf en "jättefräsig" (för att använda Albins ord) tröja med grävmaskiner, traktorer och lite annat på, hur hade man kunnat misslyckas med sådant mönster liksom ;o)... När jag kom tillbaka till lekande trion förstod jag att Jocke haft en utmaning när jag ser Albin springa runt i stora cirklar och "sladda" - och Molly sprang även hon, men såklart åt ett annat håll... ;o)


           
Iris provar sin nya fina vårjacka och Albin vill ju såklart också vara med på bild, den lilla pajasen...

Efter leken, alldeles för lite mat och ingen middagslur var Albin maximalt övertrött och vi skulle bara köpa en sån där figurballong som finns i olika varianter, typ blixten mcqueen, ponny etc innan vi åkte hem. Albin såg en sådan när vi kom in och jag lovade att han kunde få en när vi skulle hem om han var snäll och duktig. Och det var han ju (tills ca 25 meter efter vi lämnat ballongförsäljningen)! När vi väl skulle köpa såg han ett tåglok som han hellre ville ha än en blixten-ballong. Jag frågade säkert 10 ggr om han var säker men jodå, han skulle ha tåget. Ok, han fick bestämma... Gick som sagt 25 meter när han inte vill ha tåget längre och säger att vi ska byta. Men där kände jag att jag fick sätta ned foten, någon måtta får det ju ändå vara på att vara bortskämd. Och det var ungefär där allting gick åt skogen... Jag säger bara hysterisk, övertrött Albin och stressad mamma som bara ville komma bort från folket och åka hem. Fasiken vad jag skämdes över hans beteende, det var verkligen inte ett av våra bästa ögonblick. MEN - vi tog oss igenom det också och han somnade i samma sekund jag knäppte fast hans säkerhetsbälte i bilen. Resten av kvällen var vi vänner och hade mysigt igen... Och tågballongen visade ju sig dessutom vara riktigt rolig... ;o)


          
                                  Roten till allt det onda?! ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0