Träningshelg

I helgen var det dags för träningspremiär för mig sedan augusti förra året. Helgträning för Jill stod på agendan och planen var att åka med Ella och Mels varsin dag. Med Ella handlar det mest om att komma tillbaka till där vi var när jag fick sluta rida och vi är på god väg. Ville checka av att jag gör "rätt" och få min sits justerad då jag känt mig lite stel och "joxig" i min inverkan. Hade för dagen bytt bett på henne och det var ju en höjdare som plockade bort lite av joxet och resten är bara att jobba vidare med. Måste sträcka lite bättre på mig och komma ned ordentligt på rumpan i sadeln. Ella var jättefin och framför allt galoppen. Det är tydligt att vi tagit ett jättekliv och nu börjar jag känna förhoppning om att de där bytena är inom räckhåll :o). Så nu blir det maximal fokus till nästa träning i slutet av april så kanske vi kan påbörja något då?! *hoppas, hoppas*

På söndagen var det dags att introducera Mels för Jill och jag var onekligen spänd på vad "domen" skulle bli. Har aldrig åkt själv med henne heller men det visade sig vara hur lungt som helst. Lasrade henne själv och åkte utan problem. Lillfisen kom till nytt ridhus där hon var helt ensam och det var inte heller några problem, hon var verkligen kanonduktig! Att sedan min tränare blev eld och lågor över henne var ännu roligare!! Komplimanger som "-helt underbar" är ju alltid trevligt ;o). Fick bra hjälp hur jag skulle fortsätta och det ska bli jättekul! 

Är galet nöjd och stolt över båda mina hästar och det är väldigt, väldigt roligt att vara på gång igen!! Ska försöka få fram någon bild från träningen men kan inte lova något...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0