Mera ridning

I måndags vilade hästarna (läs Jennie) efter helgens chock med 4 ridpass. Hade sjuk träningsvärk och insåg att jag inte hade uträttat några stordåd i sadeln ;o). Istället blev det skogspromenad för hela familjen, helt enligt Albins önskemål. Jag och prinsen har ju gått skogsrundan ett par gånger förut men nu när Gustaf var med skulle Albin visa vägen, han var jättestolt över att kunna förklara för pappa hur man skulle gå och det gick inte att ta miste på hur kul han tyckte det var att hela familjen var ute... Iris sov gott i Babybjörnen under hela turen, gissar att hon inte ens märkte av att vi hade varit ute *s.

Igår däremot var det dags att rasta fyrfotingar igen. Började med Melsan och efter förra ridpassets bakslag tog jag det väldigt lugnt med fokus på att hon enbart skulle bjuda fram med jämt stöd i båda sidorna. Hoppade över galopp, planen är att vänta med galoppen tills hon blivit stadig i skritt och trav. Var lite ormigt i början men efter en liten stund gick det riktigt bra. La till lite tempoväxlingar och övergångar och även det fungerade så vi avslutade ganska snart. Duktig liten häst!

Ella fick jobba "som vanligt" med form, bjudning och stadighet i övergångar. Även hon med tempoväxlingar och övergångar. Hoppade över galoppen även med Ella utan fokuserade på skritt trav övergångar och tog hjälp med sidvärtsrörelser och skolor. Ella blev helt ok, inget halleluja moment. Just nu känner jag att jag joxar mycket med händerna (förmodligen för att kompensera min svaga sits och inverkan) så det ska bli väldigt bra med träning i helgen. Behöver ögon på mig som kan hjälpa mig reda ut i vilken ände jag ska börja, sen kör vi så det ryker. I år SKA vi börja med bytena!!


           
                    I brist på ridbild blir det en med haghäng ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0