En ny vecka gryr

Då var det måndag igen, idag tänker jag vägra att städa som annars är en huvudsyssla här på just måndagar... Av någon märklig anledning så gror huset fullkomligt igen på helgerna?! Men är man sjuk så behöver man faktiskt inte städa och även om influensan håller på att ge med sig så är jag fortfarande lite för krasslig tycker jag. Sitter och slappar i soffan, Albin har lekt en stund men la sig precis bredvid mig och slappar han också. Vi väntar mest på att Iris ska vakna, hon ligger fortfarande uppe i sängen och sover men klockan är nu halv 11 så det börjar ju bli dags för lillfia tycker man ;o). Hon är ju väldigt en väldigt duktig liten bebis på nätterna måste jag säga, även om hon somnar lite sent för min smak (22-23-tiden) så sover hon nära 3 tim innan hon vaknar för att äta. Sedan somnar hon om igen och sover 3 tim till... Det kan man ju inte klaga på! De sista 2 nätterna har hon faktiskt sovit 5,5 tim i sträck och det har ju varit väldigt lyxigt! Efter ett såpass långt sammanhängande sovpass är ju en annan i princip utvilad, här är man tydligen inte kräsen ;o).

Annars är det bra, Albin var på dagis i torsdags för första gången och det gick jättebra. Meningen är ju att han ska gå sina 15 tim i veckan och att det var dags idag igen, men vi hade lyckats tajma det så idag är det studiedag och nästa gång blir inte förrän på onsdag... Tyyypiskt när han faktiskt tyckte det var roligt. Annars klarar han sig ganska bra här hemma, bus finns det onekligen i pojken och här är det senaste:

           
                                         Påhittig kille min son ;o)


Men nu ska vi nog mysa lite bara jag och Albin innan Iris vaknar, får ju passa på med lite kvalitetstid när tillfälle finns ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0