Sömn

Som så många andra småbarnsföräldrar så är sömn något man bara drömmer om. Minns inte sist jag sov en hel natt faktiskt men det måste varit halvvägs in i graviditeten med Iris, aug-sep 2011 någon gång... Ett tag sedan med andra ord ;o). andra halvan av graviditeten sov jag inget vidare alls och sedan hon kom så har jag ju av förklarliga skäl vaknat femtioelva ggr varje natt. MEN -

De 2 sista nätterna har till och med jag lyckats sova ganska bra för en gångs skull. Iris har varit jätteduktig det sista, hon somnar mellan 21-22 och har bara vaknat för mat en gång på natten runt 4 men somnar om direkt för att vakna runt 8. Det kan man ju absolut inte klaga på hos en 4,5 månaders bebis! Tyvärr har jag vaknat ändå då jag varit så inställd på 3-tim intervaller men inatt sov jag fram tills hon vaknade vid 4!! Det var verkligen ljuvligt. somnade om och blev väckt kl 6 av en flugjävel (ursäkta språket). Fick gå upp och smälla ett tiotal flugor och sedan gick jag och la mig igen... Livet på landet i ett nötskal ;o)


           


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0