Mr Melrose

Pratade ju med Jörgen Hemmingsen i lördags när han var på väg hem från Danmark (med Melrose tilltänkta make). Han var jättenöjd med hur Floricello tar sig under Andreas och utlovade ny film i veckan - här är den :o). Känner mig väldigt nöjd med hingstvalet och beslutet med betäckning, jag vill ju avla i liten skala och det var ju en av de stora anledningarna till att jag köpte Mels från början... Visst borde hon ridas och utbildas men i och med att jag inte satsar på några årgångschampionat så hinns det ju med efteråt. Dessutom tycker jag att det passar bra nu, behöver prioritera barnen före min ridning och jag är ingen tävlingsmänniska i den bemärkelsen (även om jag skulle vilja). Det här känns helt rätt :o)

Som så mycket annat blev det ju fullt ös även med tanke på stundande betäckning, Mels gick in i brunst i söndags redan. Hade räknat med att honn skulle starta i slutet av denna vecka! Det blev att boka ultraljud med en gång istället. Var iväg igår och konstaterade att det blir seminering på torsdag (och förmodligen lördag)... Jättekul!!

            
I väntan på UL är man cool och mumsar lite grönt. I bakgrunden vallas min pappa av Albin ;o)


   


Kommentarer
pernilla

Zarah är betäckt med honom för en vecka sedan, kul att se ny film!

2012-06-13 @ 14:23:41
URL: http://pontes.blogg.se/
Jennie

Aha, första försöket? Enligt Jörgen H så har han haft 100% dräktighet hittills i år... Är bara att hoppas :o)

2012-06-14 @ 16:41:30
Pernilla

Japp allt gick fint vid första försöket så nu väntar vi på 17 dygns kollen. Hon verkar dräktig (lobotomerad) så hoppas vi inte sänker hans rsultat!

Svar: Säkert ingen fara, håller tummarna för dräktig rödtott. Han har tyvärr fått massa krångelston det sista just för att han haft så bra dräktighet, lite trist för DET kommer ju sabba statistiken för honom lite...
Jennie

2012-06-18 @ 21:48:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0