Melrose

Tyvärr går det lite sisådär med Melrose utbildning för tillfället. Har inte riktigt tid att rida 2 hästar om dagen nu när det är fullt ös med renoveringen så hon går lite på halvfart. Får prioritera Ella just nu då vi ska tävla nästa helg men det blir bättring när snickarna är klara. Däremot har jag fått en uppenbarelse vad det gäller henne - äntligen! Har ju sedan förra året klurat på vad jag ska göra med henne, rida eller betäcka. Planen när jag köpte var ju att hon skulle betäckas men sedan har hon varit så himla fin i ridningen och då vill jag ju inte tappa tid... Men ser jag framåt nästa år när Fille ska ridas mer, jag börjar jobba och barnen ska ha sitt blir det ju lite trixigare... Har funderat som en galning på bästa lösningen och NU, hux flux föll alla pusselbitarna på plats :o)! Melrose ska betäckas för att därefter utlånas ett par år. Så om allt går väl blir det att hon får åka vid avvänjningen av fölet (aj vad det gör ont i hjärtat när jag skriver det) men hon har tyvärr hamnat lite i kläm mellan mina barnafödslar och Fille. Det är bättre hon får komma till någon som kan fokusera på henne ett tag. På så vis behöver jag inte ta några stora oåterkalleliga beslut utan kan känna mig fram och Melrose blir ändå riden och tävlad. Det ska ju vara roligt också och just nu är det lite väl snärjigt och kommer förmodligen vara ett par år. När barnen blir äldre blir det ju lättare och jag vill ju inte missa att Mels blir meriterad under tiden. Då kan jag fokusera på Ella och Fille och förhoppningsvis hinna uppnå mina ridmål med Ella så hon kan få bli avelssto. Med Ella i avelsboxen blir det mer tävlingsfokus på Melrose och Fille istället :o).

Så, vilken hingst blir det då?! Jo det blir Floricello!! Pratade precis med hingsthållaren och han var på väg från Andreas Helgstrand som hade ridit och var jättepositiv! Floricellos trav har utvecklats ännu mer och han hade verkligen sett kanon ut. Ny film kommer i veckan men tills dess får ni hålla till godo med denna :o)


Känns så bra när pusselbitarna faller på plats!!

           


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0