Compact living

Vi har ju (i och med snickarna) fått flytta ner på nedervåningen. Albin var lite skeptisk och ville sova i sin egen säng så vi fick bygga en "koja", dvs packa in sängarna under matsalsbordet och hänga upp lite lakan. Ips vips var det heeelt okey att sova nere *hahaha*, vad gör man inte för sina barn?! För egen del är det inte det mest bekväma då jag knappa 50 cm till "taket". Inte heller jättelätt att kravla in där med Iris och det faktum att man inte är lika smidig som man en gång varit... Nåvä, det är en begränsad period och av en bra anledning. Men jag ska väl inte gnälla - stackars Gustaf får sova på soffan!

En sak som jag dock märkt är att av någon märklig anledning är det mycket svårare att hålla ordning omkring sig när man bor på mindre yta?! Eller så blir det bara mer påtagligt?! Hur som helst ser här ut som "jag-vet-inte-vad" och man tröttnar på att plocka till slut. Försöker få Albin ha sina leksaker i sitt lekrum men han vill gärna vara där jag och Iris är, detta leder ju såklart till att det på 2 millisekundrar blir betydligt mer stökigt än vad det hade behövt och vara när han dragit in 50 bilar. Jaja, köket är städat och fint iaf... ;o) 

           


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0