Stora grejer på gång...

Då sitter man här i soffan med en kopp te igen, ännu en nyårsafton har passerat och denna gång var det faktiskt lite av ett målsnöre. Brukar normalt sett inte bry mig så mycket men sista veckan har jag haft mycket känningar pga Iris-bebisen i magen och jag har varit lite orolig för att hon var på väg stundtals... Inte för att det egentligen skulle gjort så mycket men för hennes skulle ville jag inte att hon skulle komma för tidigt, kan ju inte vara kul att fylla år i sluttampen på året och alltid vara den som är minst/yngst... Men lilla busungen gjorde som mamma glad och höll sig snällt och fint i magen och nu är vi inne i januari!! Yeyy!! Vecka 37 är det nu så det är säkert några veckor kvar men det känns heeeelt okey om hon vill komma ut - är vansinnigt trött på att vara gravid nu. Att vara tung, trött och otymplig är inte min grej och jag saknar ridningen något fruktansvärt... Ella mår inte jättebra utan är rätt hängig faktiskt, hon funkar ju inte riktigt på för stor anläggning och det känns väldigt jobbigt. Men just nu har jag inget alternativ, att vila henne i 2 månader känns inte bra heller. Jaja, nu är det snart klart iaf och sedan är det färdigavlat med 2-beningar på gården ;-) och jag kan samla alla hästarna i stallet igen.

Annars har 2011 fullkomligt flugit fram, det är verkligen sant som dom säger när man har barn. Att Albin är den självklara stjärnan i Casa Ljungqvist råder ingen tvekan om, att fått honom är utan tvekan det bästa som hänt oss och det ska bli intressant at ser hur det går med syskonbiten. Inser ju att det kommer bli en stor förändring för honom men vi ska göra vårt bästa för att han ska ha det så "normalt" som möjligt...

Ja, det blir onekligen ett spännande år vi har framför oss....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0