2012.01.19

Det är födelsedatumet på min urfina lilla dotter - Iris Cajsa Maria Ljungqvist... Hon föddes 19:57 på Östra, efter att vi varit där i exakt 2 tim. Hon var 49 cm lång och vägde 3150g, förlossningen gick fort och gjorde förbannat ont! Men denna gång var jag bättre förberedd och hade en fantastisk barnmorska så på det stora hela gick det bra (även om jag även denna gång blev snuvad på ryggbedövningen, dock var det pga tid. Narkosläkaren satt på en stol i mitt rum och väntade på att sätta EDA men Iris bestämde sig för att komma ut istället..). Jaja, 4 krystvärkar och 13 min senare satt jag med min fina, lilla bebis i famnen... :o)

 

Hemma går det jättebra än så länge, Albin har gått in helhjärtat i rollen som storebror, han kommer med filten till sin lillasyster, klappar henne på huvudet, läser sagor och är allmänt ursöt... Mammas Prins!! Iris är jättelik sin storebror utseendemässigt och jag är såååå stolt över mina fina, ljuvliga barn!! Nu gå vi mest här hemma och myser, Gustaf har varit hemma 1 vecka och vi har ytterligare 1 vecka kvar med hela familjen tillsammans innan papsen måste börja jobba igen - vi har det alldeles underbart!!


Kommentarer
Anna Karin (och Nisse...)

Grattis till den nya familjemedlemmen! :-)

2012-01-30 @ 15:12:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0