Vardagslogistik...

Idag är det tredje dagen jag är hemma själv med barnen, Gustaf började jobba i måndags och lämnade mig själv åt mitt öde... ;o) Hittills har det gått rätt bra faktiskt, hade låte svårt att tajma båda till att sova middag i måndags och jag var vråltrött själv men till slut somnade hela gänget. Tisdagen gick riktigt bra, allt flöt på bra hela dagen och vi tajmade både lunch och middagslur perfekt! Idag har vi varit på BVC, Iris skulle vägas och mätas (52cm, 3910g) och jag var jättenöjd med båda barnen som hjälpte mig att reda ut logistiken så denna utflykten blev ett lyckat event. Lite ofas med mat blev vi men middagsluren kom lägligt ändå. Tyvärr blev det inget sova för mig då mamma och mormor kom och hälsade på, istället blev det fika med semla och trevligt sällskap och det ska man ju inte klaga på heller. Det tråkiga är bara att minsta spontanitet ställer till de planer man hade och min plan var att sätta igång Ella och Mels idag (vill hinna få igång dom ordentligt så vi kan vara med på nästa träningshelg för Jill i mars). Men med fika och barnfix kom jag inte ut i tid. Hann inget med hästarna eller packa hö utan bara mocka 3 boxar innan Iris behövde mig igen och sedan skulle mamma och mormor åka... Jäkligt trist men inte så mycket att göra, får hoppas att inte Gustaf blir allt för sen idag så jag hinner rasta djuren ikväll istället. Hade bara varit så skönt att få fixat detta mitt på dagen i dagsljus :o(...

Inser ju att vardagslogistiken blir en rejäl utmaning med alla barn och djur men det borde ju gå på något sätt?! Jaja, framtiden får utvisa - än så länge kan jag ju inte rida ändå men det är ju förhoppningsvis inte så länge kvar...

Här kommer dagens Iris, min lilla monster-bebis ;o)

          


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0