Ridsug, köpsug och hästuppdatering

Det är sällan jag får riktiga "HA"-begär på ridkläder nuförtiden (det sunda förnuftet brukar råda över penga-prioriteringarna) men den här ridjackan från KL måste jag säga är väldigt, väldigt snygg och jag kan riktigt se hur otroligt mycket bättre dressyrryttare jag blir i en sådan jacka... Tänk om den skulle dimpa ner här hemma som ett brev på posten... ;o)


           
Bild från moderepotage i senaste nr av Hippson, Jacka från Kingslands dressyrlinjen till den ringa kostnaden av 2599:-. Tyvärr kommer inte den perfekta ridkroppen med i priset dock.... ;o)


Vet inte om det är det faktum att jag snart ska börja rida igen som gör att detta klädsuget sätter in, blir ju nästan som en nystart då jag varit ifrån hästryggen i 6 månader!!! Ska bli vansinnigt kul att komma igång men känner mig fortfarande inte helt hundra tyvärr, hoppas att jag är OK om drygt 2 veckor. Har iaf börjat sätta igång Ella från backen med tömkörning, longering och promenader och till helgen är det även dags för Mels att få börja komma igång. Ella har varit ett sant änglabarn än så länge, vet inte om det är för att hon är så otroligt tacksam att vara hemma igen eller vad det är men hon har inte ens skickat av en bockning el krumbukt på linan än så länge - helt otroligt med tanke på hur hon hade betett sig under vinterkollot! Jaja, vi får väl se hur det blir när sadeln åker på... Att Melsan får vänta en vecka längre är att Gustaf varit i Kiruna 3 dagar denna vecka och jag kan inte stressa över att inte hinna motionera 2 hästar när jag är "ensamstående mamma med 2 små barn" så hon får sprattla igång nu när G kommit hem igen. Förhoppningsvis hinner jag kanske med henne idag om jag har tur :o).

Att jag ser fram emot den här våren och att få börja komma igång igen är kanske inte så konstigt. Blir ju så himla bra tajmat också att starta igång nu när våren snart kickar igång (förhoppningsvis)! Något som lockar SJUUUUUKT mycket är att börja med Filles inridning!! Ska bli så himla roligt även om jag har svårt att fatta att han är så stor nu. Jösses, lillfisen är redan 3 år - var tog tiden vägen?!?!?!?
  
           
                Dag 1 i Filles liv, lillfisen drar en galopprunda i trädgården...

Det är även dags att sätta igång Jacks yrkesverksamma liv. Har ett par alternativ om upplägg och pilot,, måste bara bestämma vilken lösning vi ska köra på! Som sagt, det ska bli ett väldigt intressant år i år :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0