"Hektisk" vecka...

Denna veckan har jag lyckats med konststycket att planera in massa fixargrejer. Har både hovslagare, tandläkarbesök för mig, BVC-beök för Iris och vaccinering av hästarna på agendan. Allt fint inplanerat sådär mitt på dagen - självklart på olika dagar för att riktigt trixa till det... Logistiken med 2 kids och hovis till Ella gick rätt bra trots allt. Iris ville inte vakna först och Albin var lite strulig med vilka kläder han skulle ha på sig men även det löste sig. Man har ju lite annorlunda problematik som föräldraledig men låt mig säga att det är sannerligen ingen picknick att få en 2,5-åring ta på sig kläder alltid... Särskilt inte som samma 2,5-åring bestämt sig för en viss tröja - och denna tröja ligger såklart i tvätten! Ni som har barn vet nog vad jag menar, ni som har det framför er... Good luck!! Men nu lyckades vi kompromissa och kom ut efter en stund.

Tandläkarbesöket gick desto smidigare då min mamma var här och tog hand om juvelerna, jag hann till och med  handla på hemvägen *yeyy*. Tandläkarbesöket i sig var väl däremot ingen hit. Är som alltid fascinerad att man vill betala stora pengar för ett besök som innebär smärta från det dom börjar till det dom slutar?! Nu är det iaf överstökat för detta året hoppas jag... Väl hemma fick jag ridit och fixat innan mamma behövde åka. Det är verkligen guld de dagarna hon kommer :o). Resten av eftermiddagen till Gustaf kom hem var riktigt slapp och tillbringades i soffan...

           

Nu är det dags att göra oss i ordning för BVC, Albin är på dagis idag för första gången på 6 veckor och lämningen hade gått jättebra. Tänkte ringa och kolla läget om en stund. Tror det blir kanon för honom att få några dagistimmar i veckan och komma ifrån lillsyrran lite och umgås med sina kompisar :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0