Multitasking ;-)

Sitter här i soffan och kollar på dressyr på SVT play, har "gömt" mig på ovanvåningen för att få lite barn-paus. Mina kära små avkommor har en tendens att INTE låta mamma få pausa utan ska helst klättra på mig och hålla på mest hela tiden. Är såklart mysigt men ibland är det faktiskt skönt att få en lugn stund i all ensamhet (särskilt de få tillfällen det faktiskt visas dressyr). Passar iaf på att blogga under tiden, har 2 öppna fönster och kör lite multitasking. Har precis klämt i mig en halv bytta Ben & Jerry för att lindra min bedrövliga halsinfektion. Har fått lämna återbud till min träning denna helgen, skulle egentligen åkt med Melrose men jag är för dålig :-(. Ofta brukar inte en förkylning stoppa mig men när det kommer till halsen är det verkligen "No Go" som gäller. Vågar inte riskera att det vandrar ner. Min pappa har en vän som fick hjärtmuskelinflammation efter att ha tränat med halsinfektion och har idag bara 45% av sin hjärtkapacitet kvar.... Inte värt att riskera!
 
Nog om sådana tråkigheter och in på lite ha-begär... Jag är ju förtjust i bruna ridkläder och gick fullkomligt igång på Sofie Lexners ensamble med brun frack och hjälm, det var verkligen ursnyggt! Har försökt googla fram en bild men hittat inget, dock fick jag veta att hjälmen iaf är en Samshield som går loss på 5600 pix. Som hittat ;-). Är det någon som vet vad det är för märke på fracken så hojta till ;-)
 
Annars är det vinterkläder till pållarna som står på önskelistan. Har många "gamla" täcken som börjat ge upp och behöver uppdatera garderoben. Tänkte försöka tajma det med att en kompis ska börja sälja ett nytt märke med hästtäcken. Ska komma provkollektion innan jul och här är ett smakprov på dessa:
 
Utetäckena kommer vara grå med guldkant och reflexer, finns i regntäcke och 200 g. Finns fleecetäcke, blått el brunt med guldkant och stalltäcke som är svarta med röd el guldkant... Hojta till om ni är intresserade att veta mer, kommer troligtvis hjälpa henne att sälja här i området :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0