Lekande Barn

Just nu råder hyfsad harmoni i hemmet. Barnen leker väldigt bra tillsammans, visserligen var sin lek men ändå ;-). I detta ögonblick är det rätt skönt att vara mamma. Sitter i soffan i lekrummet med en kopp te och tittar på mina rara juveler... Vem hade kunnat tro att dessa nöjda och mysiga barn förvandlas till små skrikande monster som vägrar sova på nätterna?! Inatt var en bedrövlig natt - igen. Har varit ett par hemska veckor nu och den trötthet jag känner är i det närmaste obeskrivlig! Iris som har varit en kanonbebis på nätterna har varit totalt bedrövlig! Häromdagen var jag tvungen att kolla i bebisbibeln (dvs boken 'Växa och upptäcka världen' av Van de Rijt och Plooij) och visst var Iris mitt i ett stort utvecklingssprång! Det slår aldrig fel och det känns skönt att få förklaring till beteendet. Nu är det bara att vänta ut så vi får tillbaka vår lilla solstråle igen och förhoppningsvis får sova igen.Albin är mitt i en monster-period PLUS har haft feber ett par dagar så han har vaknat förtvivlad ett par gånger varje natt. Har dock lugnat ner sig när han kommit in till oss och lagt sig. Då vaknar han bara och frågar om jag är där, när han märker att jag är det somnar han direkt... men det tar lite längre tid för mig... och har jag riktigt tur vaknar Iris precis och jag somnat...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0