Here goes...

Fy F-N vad jag är trött på Ella just nu!! Som alltid när det är dags att komma igång igen har jag ett rent helvete med henne och hennes bedrövliga humör. Ok, jag pressade primadonnan lite idag och var en så hemsk matte att jag inte gav mig när hon skulle dra tygeln ur handen, vek sig i halsen, pluttade ut häcken, vägrade gå fram etc etc - utan jag höll kvar tygeln och krävde att skatan skulle jobba på framåt... BIG MISTAKE - vilket Ella gärna påpekade genom att köra sina caprioler med tvist, tvärnita och backa in i paddockstaketet, som grädde på moset - stegra... Sto-kräk!Just nu är hon vääääldigt billig (även om jag vet att jag aldrig kommer sälja skatan men det känns bra att få markera lite)!
 
Har idag konstaterat att min häst är felriden, vilket såklart är mitt fel men jag vill försvara mig lite för jag har ALLTID tagit hjälp av tränare (jag är ju plågsamt medveten om att jag inte är någon ryttartalang och då är all hjälp man kan få bra). Faktum är att jag avverkat 7 tränare under de 6 år jag haft henne i jakten på "nyckeln" och det är först nu jag har hittat någon som har hjälpt mig få igång henne ordentligt (iofs var P var inne och petade på det redan när Ella var 4 och hade jag kunnat rida mer för henne hade vi säkert löst det tidigare men det är ju inte så lätt när hon bor såpass långt bort). Jag ska villigt erkänna att min och Ellas lägstanivå är BETYDLIGT bättre nu än vad den någonsin har varit men den här sommaren med sadelstrul, muskelinflammation och allt skit som har varit har kastat tillbaka mig till igångsättning - IGEN - och då hamnar vi alltid i samma situation och med samma grundproblem = vem bestämmer?! Ella vill ju gärna tro att det är hon (och i ärlighetens namn har hon kommit undan med rätt mycket denna säsongen pga sin muskelskada). Men nu är hon frisk och då är det jobb som gäller = matte bestämmer...Ska bara få Ella att acceptera att det är så. ;o)
 
           
                     Om Ella får bestämma - långa tyglar och inget jobb...
 
           


Kommentarer
Ann-Marie

Måste säga det igen! Vad är det här för negativt tänkande. Du är ju skitduktig som lyckats komma så långt!!!!

Svar: Tack Ann-Marie, du är gullig du! Men ibland blir det bara för mycket!! När man sliter och kämpar med precis allt, stressar och pusslar för att få ihop tid att rida och så beter sig skatan som djävulens avkomma - då blir man rätt less ibland... Ella är verkligen ingen picknick!
Jennie

2012-08-12 @ 20:23:09
Ann-Marie

Måste säga det igen! Vad är det här för negativt tänkande. Du är ju skitduktig som lyckats komma så långt!!!!

2012-08-12 @ 20:23:19
Ann-Marie

Måste säga det igen! Vad är det här för negativt tänkande. Du är ju skitduktig som lyckats komma så långt!!!!

2012-08-12 @ 20:23:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0