Hästuppdatering

Det har varit en händelserik helg kan man säga. Som jag redan berättat har Ella inte direkt visat sig från sin soligaste sida... Vad jag glömde mitt i allt var att hon är ju faktiskt brunstig dessutom, vilket såklart är en bidragande orsak till hennes bedrövliga beteende. Jag fattar inte varför hon är så himla känslig när hon är brunstig men så är det. Har provat med munkpeppar men jag vet inte om jag tyckte det fungerade så bra. Ska klura lite på om det finns något annat som kan vara bra. Tips mottages GÄRNA! Har ju redan ridit sedan dess och även om hon inte var som smör i solskenet så var det iaf betydligt bättre, igår fick hon jogga på lina istället så får vi se om hon är på bättre humör idag ;o)
 
Jag har ridit Fille och nu har vi kunnat rida själva i paddocken, utan draghjälp! Gick riktigt bra även om han är bra loj den lilla bebisen ;o). Vi har iaf lyckats ratta runt i trav och tagit första galoppen *wiiieee*. Han var riktigt duktig som den sanna gentleman han är, mycket uppfriskande i konkurrens med Ella-bitchen *s. Han har så himla lätt för sig och sökte kontakt med min hand nästan hela tiden. Han har ju väldigt bra hals så det kommer bli betydligt lättare att rida honom på ett ändamålsenligt sätt. Skönt! Passade på att få lite bilder då Petra stod på backen så här kommer dom!! På galoppbilden är vi ju inte jättesnygga direkt (varför får man alltid fotot i fel steg?!) men det är ju iaf bildbevis från FÖRSTA galoppen!!! En viktig milstolpe som är dokumenterad :o)
 
           
           
           
           
           
 
Jag har även fått hjälp av Petra med Mels, jag har ju varit lite fundersam på vilken väg jag ska gå med henne ridmässigt så jag bad P rida henne och känna av lite. Blev kanon för hon gav mig massa bra tips så nästa gång jag satt upp trillade poletterna ner för både mig och Melsan. Dagens guldstjärna den dagen gick tveklöst till Melrose (och kanske mig *s)!
 
I lördags var vi dessutom och genrepade med Jack, är ju nu bara 2 veckor kvar till han ska visas. Det är verkligen jättekul för Jack har verkligen fattat vad löshoppningen går ut på och hoppar som ett äkta proffs! Han kan vara lite loj och nonchig men när han skärper till sig är han verkligen en miljon! Superfina framben, hoppar upp sig alldeles lysande och breddar bak - en fröjd för ögat! Ärbara hoppas att han även kan vara bäst när det gäller!! Albin var med då han "ville borsta Jack" och det var en mysig tur för oss, blir inte så ofta vi gör något bara jag och Albin... Nu väntar iaf en veckas vila för Jack, sista veckan blir det någon lösgalopp och häst vid hand träning och sedan kör vi så det ryker!!!!
 
           
                     Finaste ponnyn fotad av sin husse: Albin Ljungqvist

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0