Förbereder vintern...

Just idag känns detta kanske lite avlägset men mörkret och kylan har en tendens att smyga sig på fortare än man tror... Om man som jag saknar ridhus och bara har uteridbana/möjligheter är det bara att säkra upp! Så därför har frusna Bettan tagit det säkra före det osäkra och inhandlat lite ridkläder:

 
Får erkänna att det var RIKTIGT varmt när jag provade kläderna (är alltid svårt när man köper nya kläder med storlekarna). Jag har alltså gått och köpt mig en varmfodrad ridkjol och en lika varm ridjacka med "förlängda armar" som går ner och täcker händerna - smaaaart (om det funkar). Passade dessutom på att testa ett par nya ridstrumpor som skulle värma något fantastiskt. Så nu känner jag mig rätt redo, ska försöka hitta några BRA fodrade ridbyxor också så ska jag försöka hålla igång ordentligt denna vinter. Melsan bör ju gå fram till feb/mars så hon behöver ju inte ställas av innan dess så då får man gå efter den gamla dängan "det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder" ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0