Fiorello

Vad kan jag säga, mattes prins bara växer och växer - och då menar jag inte fysiskt (han har bara vuxit 1 cm sedan sin 2-års dag och är nu 1,66). Han är så superduktig med inridningen och jag är vrålstolt över honom. Har ridit ut på honom 2 ggr och nu senast kunde jag styra lite bättre. Planen är att börja tömköra honom så han lär sig ta stöd och acceptera bettet men nu när Petra och Blomman är här ett par veckor vill jag passa på att utnyttja draghjälpen och rida så mycket som möjligt med sällskap. Så får vi ta mer med tömmen när dom har åkt igen och det är lite svårare för mig med sällskapsbiten... Igår travade vi ute och han BJÖD till och med fram ordentligt plus att jag kunde styra undan honom från vägen när det kom en bil - nu snackar vi framsteg ;o). Åh, det är så himla roligt!!!
 
           
 
           


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0