Tävlingsresultat LA:1 Partille

Ojojoj, nu ligger jag verkligen efter i uppdatering!! Jag vill inte bli sittandes framför datorn när  jag är hemma med barnen och har man då mycket annat att göra blir det lätt att dagarna bara rullar på... Nåväl...

Tävlingen gick kanon! Hade såklart några missar, främst i traven men det är ju inte så konstigt då jag knapp travat på flera veckor - än mindre suttit ned i traven... Travdelen dominerades av 5:or men hade spridning upp till 8. Att travlängningaran blev sådär är ju inte så konstigt om jag knappt kan sitta i arbetstraven *oops*. Missade halten innan ryggningen då Ella visste vad som gällde och började rygga helt på eget initiativ ;-). Galoppen däremot kändes jättebra! Hade miss med fattningen från skritt men annars var det 7:or och 8:or hela galoppdelen. Skitroligt då det historiskt har varit tvärtom mellan trav och galopp och poäng! Var skönt att få ett kvitto på att man jobbar åt rätt håll och faktiskt fick betalt för det jag slitit mest med :o). Landade på 66% och en fjärdeplacering!!! Helt galet kul såklart. Fick till och med en extra kommentar utanför kommentarsfältet från domaren att -"Galoppen var riktigt fin!". Wehay!!

Annars var den allmänna intrycket:
-"En jättefin häst med elasticitet! Blir bitvis något rak, släpp inte ändan från bakbenen. Tänk lite mer på ökningarna i traven - inte fortast vinner :)"

Ska jag översätta det till er som inte är hästmänniskor betyder det i princip att jag ska sitta på röven när jag rider min fina häst och att jag inte tävlar på tid.. Hahaha, gillar när domarna har lite humor!

Är skönt att ha debuten avklarad. Lite stressigt innan med tanke på att jag fick migränanfall 1 tim innan avfärd!! Knoppa med flimmer för ögonen var inte så kul. Fick vila lite iaf så det stagnerade (tack och lov!!) När jag sen kom ut för att lasta hade skethästen kliat loss alla knoppar så det var bara att börja om... Lastade ock kom iväg 15 min efter plan, åkte 500 meter och fick vända då jag kom på att vår ytterdörr stod vidöppen och olåst... Tackar min lyckliga stjärna att jag ridit fram hemma annars hade jag blivit bra stressad ;o). Är också väääldigt tacksam att min mamma var med och hjälpte till med kidsen så Gustaf kunde hjälpa mig.. Så det blev ju riktigt bra helt enkelt! Over and out.

          


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0