Tävlingstagga??

Har ju fått fullständig fnatt och anmält till tävling så idag är det dags för återpremiär på tävlingsbanan. Att det är galet är väl för att jag ridit kanske 6 veckor och knappt sitter ner i traven,har självklart testat i veckan och det kommer ju helt klart bli en utmaning ;-). Har ridit 2 ggr med stövlar och sporrar, min kavaj får jag inte på mig men har fått låna en av en kompis, ridbyxorna är väääääldigt trånga även om dom går att stänga. Får klura på om jag ska ta gravidbyxorna istället, är inte säker att jag kan sitta ned i mina vanliga! Sedan har vi ju Ella och hennes ljuvliga humör också. Drog på sporrarna häromdagen och hon blev sådär nöjd, kickar efter skänkeln och sådana trevligheter... Ska kolla om man MÅSTE ha sporrar annars struntar jag nog hellre i det och får en positiv känsla. Just nu sitter jag och slappar i soffan med mina rara små barn, Iris har somnat men Albin gosar... Om en dryg kvart ska jag ut och rida Ella. Tänkte prova en ny taktik idag och rida henne hemma innan jag åker och bara värma henne när vi kommer till tävlingsplatsen. Inbillar mig att det kan funka för oss och Ellas humör om hon är ordentligt genomriden i lugn och ro hemma istället för att försöka lossa på framridning med andra ekipage högt och lågt...?! Den största utmaningen är ju som alltid Ellas skalle snarare än något annat och det ska bli kul att se hur detta funkar. Risken är att hon dingar fullständigt väl på plats och jag inte hinner rida igenom det alternativt blir supertrött och inte orkar men det finns ju bara ett sätt att ta reda på det ;-)

           



Kommentarer
Ann-Marie

Nu tycker jag det är dags för en tävlingsrecension...för du har väl inget annat att göra...

2012-04-16 @ 21:57:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0