Finbesök

Ska se om jag hinner få skriva lite, båda barnen sover sedan en stund tillbaka och Gustaf håller på med taket på ovanvåningen (jag har barn-skiftet). Jag har ju fått fullkomlig fnatt på att vi aldrig får fixat på ovanvåningen och denna helg skulle vara dedikerad till renovering! Som vanligt blir det aldrig som man tänkt  sig...

Vi började både jag och G när barnen sov middag, fick en dryg halvtimma sedan ville inte Iris sova mer. Jag fick ge upp, hann få upp en av 2 covertapeter som jag har kvar på min "lista" (har visserligen hunnit grundmåla stora fönstret i veckan också så det är ju lite ok ändå). G fortsatte sätta tak. En dryg halvtimma efter jag återgått till barnjouren ringer telefonen - det är förr-förra ägaren till gården som ringer. Hans syster har fyllt 90 år och deras barnbarn gör en dokumentär om henne,  så dom ville komma hit och ta lite bilder om det var ok? Visst var det okey sa jag men var inte riiiiiktigt förberedd på nästa sak som kom -"åh, vad snällt, men då kommer vi om en halvtimme"... Eh, en halvtimme?! Ser ut som kriget både inne och ute och dom ska komma och fota & filma!! Var bara att ropa ner Gustaf och skicka ut honom att röja ute medan jag drog fram som en tornado (fast tvärtom) här inne. En av mina talanger är att städa och röja på nolltid så jag lyckades få hemmet i någorlunda uppvisningsbart skick (men det var tur att ingen öppnade klädkammaren...*s). Som alltid är ju min kära make über-social och trevlig och självklart bjöd han in dom på kaffe, trevligt såklart men det sabbade mina renoveringsplaner då vi blev sittandes en stund. Nåväl, Margit 90 år var jättetacksam!! Hon har drömt att få komma tillbaka hit i flera år då hon "längtat hem". Vi kom fram till att hon bott här i 51 år så det är ju inte så konstigt ;o). Det var roligt att göra henne så glad och vi får väl fixa mer en annan dag istället...

           


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0