Toalett nedervåningen

Inne har det iaf hänt lite grann, jag har ju målat om på toaletten här nere. Planen är ju att det ska renoveras men det är större behov att prioritera ovanvåningen förtillfället så lilla toaletten här nere får så vackert vänta. Med tanke på att det är mörkt furutak, gula väggar och gröna "vit"varor så fick jag nog. Har redan tidigare målat om alla skåp och en bedrövlig panel som var i mörkt trä till vitt och nu är även väggar och tak vita. Ibland kan jag verkligen inte förstå hur folk tänker när dom inreder sina utrymmen!! Okey att det var på 60-70-talet men ändå, 3 olika mörka träslag och 2 färger utöver det border vara förbjudet vilket århundrade det än är tilltänkt!

Nu är det iaf vitt överallt utom toastol och handfat som är grönt (?!) men det får vara. Vi kommer att flytta denna toalett när det ska renoveras ändå och då kommer detta utrymme att bli en klädkammare som ligger i anslutning till entren istället. Det kommer bli såååå mycket bättre både storleksmässigt på rummen och layoutmässigt. Så det blir till att vackert stå ut med det gröna sålänge ;-). Blir ju betydligt mycket enklare nu när det övriga är vitt... Tyvärr har jag inte tagit något kort på bedrövelsen som det såg ut när vi köpte (tror jag inte iaf) men tog iaf bilder innan jag målade taket och väggarna...

           
                                      Taket före...

           
                                   ... och efter målning


           
                      Den ursnygga gula väggen innan målningen.....

           
                 ... efter, man kan även skymta det läckra gröna handfatet ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0