Fiorello

Efter att ha haft prinsen på stall några veckor har jag kunnat hålla koll på honom ännu bättre och jag måste säga att jag tycker han har blivit lite bättre! Släpar inte alls bakbenen efter sig på samma sätt längre och det känns väldigt skönt och hoppfullt! Han är visserligen fortfarande väldigt, väldigt, väldigt valpig i sina rörelser och särskilt när man ska vända honom på liten yta men om man gör den enkla neurologiska testen att dra honom i svansen (åt resp sida) så drar han emot utan minsta tendens att vackla. Han står helt normalt när han äter ute i hagen och så som han och Jack stojjar med varandra har jag väldigt svårt att tro att han skulle ha några som helst neurologiska känningar... Jag är full av hopp! Det finns inte på kartan att han inte skulle fungera - så är det bara!! Nu blir det ännu ett halvår av unghästliv med kompisar i hagen, om inget oförutsätt inträffar kommer vi få hit ytterligare en halvblodsvalack på 3 år över vintern och det ska bli jättekul. Ev kommer jag ha hit en tjej som ska hjälpa mig komma igång med tömkörning av honom ett par gånger nu i höst och se hur han tar det. Känns bättre att ha en som är riktigt duktig med det på honom dom första gångerna... Planen har ju hela tiden varit att vänta till våren med att rida in honom för att ge honom lite mer tid att landa i sin kropp och med tanke på mitt stadie blir ju det alldeles perfekt. Hade varit vansinnigt tråkigt att inte få göra det själv! Annars är det bara bra med honom, han börjar lägga på sig efter sommarens urfall och han är hur snäll som helst att ha att göra med. Känns bra även om det gör att jag tycker det inte är så bråttom med att kastrera, däremot är Jack en liten buse och han behöver verkligen kastreras och det är ju lika bra att ta båda samtidigt ändå. Nu börjar jag faktiskt ångra att jag inte tog Fille när han var mindre, är ju gigantiska kulor som ska bort nu ju!!! Stackars liten :o(

Nu måste jag fixa något att äta, här är ett par bilder från i morse vid utsläpp. Var bara 2 grader (!!) men vansinnigt härlig morgon ändå...

          
           

           



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0