Hästarna

Ella och Mels har varit riktigt fina det sista, dessvärre har det varit förbenat dåligt väder så jag har tappat en del riddagar pga ösregn och storm (finns faktiskt gränser för vad jag står ut med *s). Men det har gått bra, ända tills i torsdags när det var halvstorm ute och jag red Mels i paddocken. Hon var jättefin med bockade till lite i galoppen (provade en sadel som INTE var poppis) och jag sträckte mig - ordentligt - i en magmuskel och fick skitont! Försökte rida Ella efteråt och jag klarar av att skritta men trav och galopp funakr inte då det gjorde för ont. Så nu är det ridvila som gäller ett tag tills det onda försvinner... Lite surt såklart med tanke på att jag förmodligen inte kommer kunna rida sådär jättelänge till men det är bara att bita ihop!

Fördelen (om man nu ska kalla det så) med att jag inte kan rida är att jag "sparar" lite drygt 2 timmar om dagen som vi kan lägga på annat. Denna helgen har detta "annat" blivit tid som Gustaf kan lägga på att färdigställa de nya boxarna. Och han har lyckats, Jacks box är redo för inflyttning ikväll, behöver bara köpa krubba och vattenhink som ska upp (egentligen hade jag velat ena städa väggen från Filles nedsölning men det är ingen flytt-stopper direkt). Gustaf har varit kanonduktig och fixat så Jack får en uppningsbar lucka på sin dörr som är PONNYANPASSAD höjd på!!! Bara det kommer vara ett riktigt lyft för lilla Jack, när han stått i de andra boxarna har han knappt nått över kanten... Misstänker att han inte kommer vara helt nöjd med att gå från 9 till 6,5 kvm men jag hoppas det går fort för honom att anpassa sig. Nu får han ju dessutom bo bredvid Fille igen och på lördag kommer en ny snygg tjej att flytta in på andra sidan ;o)

           
 Gustafs egenhändigt ihopbyggda boxdörr!! Kanonbra!!! Nu fattas bara namnskylten :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0