Duktiga hästar!

Både Ella och Mels har varit kanonduktiga det sista! Gjorde en riktigt bra träning med Ella förra veckan där jag vi jobbade med övergångar, övergångar, övergångar!!! Tror banne mig det är det enda vi ska göra inför nästa omg i div 2 faktiskt för det var där vi fick missarna - i övergångarna, längningarna och ryggningen.

Melrose tycks gå från klarhet till klarhet och har känts kanonfin det sista, är verkligen jätteroligt när hon blir stadigare. Nu sist jag red kunde vi göra tempoväxlingar på 20m volt i galopp!! Bara en sån sak :o)

Dock fick jag lite ont i en längsgående magmuskel i fredags så jag har faktiskt inte ridit sedan dess, har blivit longering och promenader istället. Vill inte riskera något i onödan. Fick så med Albin också ungefär vid denna perioden och det gick över så jag hoppas att ett par dagars vila ska lösa det lilla problemet åt mig ;o)

Har inte gjort något särskilt med killarna ännu, dom har mest gått och drällt och jag misstänker att det blir så fram till våren när jag är redo själv igen. Kan inte påstå att det gör så mycket egentligen, är ju roligare att kunna göra jobbet med dom själv och jag ser riktigt fram emot det!! Det blir bra det där....

Denna veckan blir alltså lite halvslö, dels för magen och dels för att vi har världens bedrövligaste väder!!! Men nu har dom ju lovat att det ska bli finare framöver så vi får hoppas på det!

Hej hopp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0