Pållarna

På hästfronten har det inte hänt särskilt mycket det sista, Ella har ju vilat i 2,5 vecka och jag har nu börjat sätta igång henne lite smått på lina och töm, har lite småfunderingar på att klättra upp imorgon och rida lite för första gången sedan min skada. Har inte ett smack ont längre och det var ju värdemätaren så nu är det dags och det ska bli skitkul, ska bara ta RÄTT dag. Det enda som kan få mig att banga är vädret för jag tänker inte sitta upp och rida första gången om det är skräpväder. Inser ju att jag måste sänka ambitionsnivån rätt mycket för jag kommer nog inte lyckas sitta ner i traven längre så det får bli fokus på jogging och lösgörande.

Melsan är fortfarande lite halt :-( dock är hovslagaren övertygad om att det sitter i hoven men om det är en hovböld som sitter långt in eller en stengalla är svårt att säga. Det har blivit bättre så vi avvaktar ett par dagar innan vi börjar karva. So far, so good.

Jack verkar trivas riktigt bra i sin nya fina box. Det verkar inte bekomma honom något särskilt att den är mycket mindre än vad han är van vid, det enda som han verkar fokusera på är det faktum att han har fått en tittut-lucka som är anpassad för B-ponny. Han står och tittar ut nöjd och glad mest hela tiden ;-)

Fille verkar också trivas i sin nya box, den är ju mitt i stallet så han har lite bättre koll nu. Annars är det lugnt med honom, han är världens coolaste. Har inte gjort så mycket med honom än. I och med att vi skulle pausa och jag nu börjar bli lite osmidig och otymplig känns det inte som den bästa saken i världen att börja jobba med en 2-årig hingst... Men han har fått ha sadel på sig igen och det är hur lugnt som helst. Han står som om han aldrig haft annat ;-). Dock var det inte direkt plättlätt att ta kort då han är världens lilla gosegris och ska pussas hela tiden, men allt ska ju fotas så detta får duga. Tycker själv att det är lite charmig bild ;o)

           


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0