Målar väl igen då... ;-)

Idag fick jag fullständigt fnatt på att vi FORTFARANDE inte är färdigmålade med ladugården, det är verkligen inte ok!! Jag vet att vi har varit tvungna att prioritera annat de senaste helgerna (bygga klart box och ny stohage) men ändå... Visst att det händer saker på gården men både ladan och ovanvåningen har stått still bra länge nu och båda är projekt jag vill få avklarade. Att ladan dröjt är ju iofs inte vårt fel, med tanke på att det har varit 3 regnfria dagar under hela september så har det inte direkt varit läge att gå ut och måla... Men jag har iaf fått målat liiiite förra helgen och lite idag vilket känns himla bra, jag fokuserar på portar och dörrar just nu medan Gustaf får ta dom höga höjderna ;-). Det har ju varit urblekta ljusblå dörrar vilket jag personligen inte tycker är vare sig särskilt snyggt eller passande på en ladugård så nu håller jag på att måla dom svarta och det blir kanonsnyggt! Dessutom blir dom nu målade i falufärg och inte oljefärg vilket är bra mycket smidigare - finns det något tråkigare än att skrapa bort gammal färg?!

           
Blir ju onekligen rätt stor skillnad och Falufärg is da shit!!! Ingen tvekan om den saken...
         


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0