Flitens lampa lyser på gården

Greja, greja, fixa, fixa... och så grejsar vi lite till!! Tja, det är väl ungefär så det har varit här hela dagen... Idag har vi fixat det sista med att iordningställa boxen till nya inackorderingen "Lillan", det innebar sanera vägg från skitFilles nedskräpning, boxen har mockats ur och den har fått nytt fräscht strö så lilla hästen känner sig välkommen. Har såklart gjort det vardagliga fixet med morgonstall, mockning och hela den biten. Sedan var jag ute i grabbarnas hage och en annan liten gammal hage vi aldrig använder och drog upp gamla stop, närmare bestämt ca 35 st!! Var helt slut efteråt och måste dessvärre erkänna att jag måste börja inse mina begränsningar, höfterna och bäckenet var inte jättenöjd med mig efter den aktiviteten! Fick pausa lite efter det sedan gick jag och Albin ut och medans han gungade passade jag på att måla ladugårdsportarna på kortsidan och den lilla på baksidan - blev skitbra men dom på kortsidan behöver målas åtminstone en gång till. Såååå mycket bättre att ha svarta portar en bleka ljusblå kan jag meddela... (Bilder kommer när dom är färdiga).

Sedan var det dags att gå ut och hjälpa Gustaf bygga om hagarna. Vi har ju sedan förra vintern insett att vi behöver dela av stohagen i 2 så man har alternativ. När vi gjorde dom 2 stora hagarna hade vi ju bara ston och kunde byta men sedan killarna kom är det ju lite annorlunda och 2 görstora hagar kommer bli 4 stora ;-). Killarna kommer få ha sin intakt denna vintern också då dom ändå kommer gå på sommarbete nästa år igen så det är "bara" stohagen som ska delas av i år. Misstänker dock att Gustaf inte tycker det är så "bara" med tanke på att han står ute i beckmörker en lördagskväll kl 20:35 och slår stolp för att vi ska hinna dra tråden innan utsläppet imorgon. Blir ju lugnare för den nya hästen att bekanta sig med alla i lagom takt så hon ska gå med sin morsa ett tag innan vi släpper ihop alla... Ingen tidpress alls ;-). Är ju bara att konstatera att Gustaf är bäst i världen!! '

Albin har varit med och grejat hela dagen så det var väl knappast konstigt att han stensomnade kl 19 idag. Han som normalt sett är vaken till iaf 20:30 ;-)...

           
                                         Fikapaus i hästhagen...

           


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0