Allmän uppdatering

Ujujuj, nästan 2 veckor utan uppdatering!! Ska jag vara helt ärlig har jag knappt ens tänkt på bloggen då det har varit helt galet mycket att göra. Ska försöka dra en snabbresumé av allt som hänt ;-).

Albin växer så det knakar och är en riktigt redig liten kille, jag är helt fascinerad och galet stolt över hur välartad han är, vem trodde det?! Tydligen har man gjort något rätt iaf för han får idel ädel lovord var man än befinner sig! Just nu har han gottat ner sig i ena änden av soffan och kollar på Rorri-bilen på DVD, medan jag sitter i andra änden av soffan och jobbar. Finns ju betydligt värre sätt att jobba får jag erkänna ;-)

           

Han har också haft en riktig rolig helg förra helgen när vi var i Jönköping hos farmor för att Gustaf skulle jaga, trillingarna var också med och det var fullt ös på grabbarna grus mest hela tiden. Är kul nu när dom faktiskt börjar få lite mer utbyte och leka MED varandra och inte bara bredvid.

          
Albin, Hugo och Max. Wiktor var dessvärre lite trött när detta foto togs och vilade i bilen istället ;-)


Gustaf har fått skjutit sin första egna älg, han hade riktigt tur och fick knäppt sig en tjur dessutom. Ni kan ju tro att mannen var stolt som en tupp!! Skjuter man en tjur så måste man tydligen ta tillvara på hornen och kan inte direkt påstå att jag är jättesugen på att ha en död älg hängandes på väggen men har sträckt mig så långt att i och med att det är Gustafs första kan jag gå med på det, men vi ska inte samla klenoder!! Han har iaf varit duktig och fixat hela grejen själv vilket är rätt imponerande ändå...

           


Hästarna (kommer separat inlägg om allt som hänt med djuren) har varit galet värre, har kastrerat killarna och det gick bra, men det var ju en hel del logistik, fix och trix. Mels blev sämre i hoven så fick åka in akut till klinik med henne, visade sig att hon hade en riktigt otrevlig hovböld så hon blev kvar i 2 dagar. Fick hämta hem henne i veckan och hon står nu gipsad på box i 1-2 veckor som det ser ut. Återbesök på torsdag och hoppas på bra prognos då. Ella har gått lite på halvfart, jag har rätt mycket känningar i magen och har börjat känna av fogarna eller vad det är så har bara ridit 1 gång, hon aktiveras i princip varannan dag just nu och då från marken. Inte på något sätt optimalt men det finns inte så mycket att göra nu (väntar på att A-S som ska rida henne i vinter ska komma igång). Dessutom är det rätt mycket annat fix kring sjukstugan vi har hemma. Killarna och Mels har stått boxade ett par dagar, killarna har varit ute idag lite längre och ska kunna vara ute längre och längre pass. Dock får dom hålla sig i paddocken tills såren läkt lite mer. Mels står ju boxad till torsdag minst, återbesöket får utvisa om det blir längre än så

Renoveringen har i princip stått stilla de sista veckorna, har liksom inte hunnits med mellan jobb och all vardagslogistik. Idag har vi däremot kommit igång igen, har målat dörrarna till stallet och sista stora porten på framsidan utav ladugården. Nu är det "bara" portarna på baksidan och det röda längst upp (det som man inte når från en pall på backen *s). Har dessutom snart fått upp sista slatten av gipsväggen så jag kan göra färdigt 3,5 av 4 väggar på ovanvåningen plus att jag har snart målat färdigt dörren till Albins rum. Nu går det iaf lite framåt igen förhoppningsvis!

           
                     Första strykningen... Ska nog ta andra med roller!

Jobbet har växlat upp och från att ha jobbat 100% det sista har jag dessutom fått ett nytt tillfälligt jobb (året ut) och det innebär ytterligare en 90% tjänst på halsen. Har självklart inte blivit av med något så nu har jag en 190%-ig tjänst... Intressant tycker jag och det är därför jag sitter 17:40 en lördagseftermiddag och jobbar. Har precis tagit mig en liten paus för att skriva detta inlägg, men nu är det dags att köra igång igen. Until next time!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0