Tanken var ju god iaf...

Har precis suttit och pysslat med Albin. Fick för mig att det skulle vara supermysigt att bygga ett pepparkakshus tillsammans så köpte ett kit när vi var och handlade förut. Jag har ju aldrig byggt ett pepparkakshus på så länge jag kan minnas och jösses, det var väl ingen höjdare! Det började med att ena "taksidan" var trasig när jag öppnade paketet, sedan lyckades jag knäcka både en husvägg och andra taksidan när jag väl höll på, sockret stelnade betydligt fortare än jag tänkte på så har en glipa på dryga centimetern i taknocken, jag har numer en brännblåsa på tummen och resultatet är något av det fulaste jag sett i pepparkakshusväg!! Får erkänna att jag faktiskt gav upp efter framsidan... Det är bara att acceptera - jag är ingen pysselmamma!! Jag får satsa mer på att skapa traditioner kring högtiderna än pyssel ;-).

Det komiska i det hela är att Albin struntade fullständigt i husbygget, det enda som intresserade honom var Non Stop:en vi skulle ha till dekoration... *hahaha*. Jaja, nu har vi provat och det gick sådär. Då kan vi ligga lågt med det tills något av barnen kommer med det som önskmål (vilket förhoppningsvis inte kommer att hända *s).

    


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0