Snurr!

I vanlig ordning hinner jag inte riktigt med att uppdatera bloggen, jag vet att mamma väntar på bilder från älgen vi hade på tomten – det kommer så småningom!! Men jag kan ju berätta storyn nu. Var ganska lustigt, jag var på jobbet och pratade med mamma i telefon, mamma hade hämtat Albin på dagis. När vi pratade hörde jag hur Albin i bakgrunden sa:

’-” Kossa mormor, kossa. Kom!!”…

 

Mamma undrade ju såklart vad det var och gick med ut till vardagsrummet, Albin pekade ut på en stor älgtjur som stod i trädgården och sa –”Titta mormor, kossa”… Hahaha, gulliga unge!! Tydligen var älgtjuren (en 6-taggare) kvar bra länge och mamma fick tagit en massa bilder på den som hon nu vill få se. Det kommer!! Vilken dag som helst…

 

Annars är här fullt ös i vanlig ordning. Det är ett helvete att hinna med allt rent ut sagt. Min heltid har utvecklats till att inkludera ett deltidsvikariat för min kollega som vickar för min chef som slutat så nu ligger jag på 180% tjänst, men kan ni tänka er – jag får bara betalt för 100%... Surprise, surprise! Utöver detta så ska jag hinna med att umgås med son och make, sköta hushåll och hästar – och som grädde på moset har vi ju en ovanvåning som är under renovering… Hmm… Finn fem fel liksom! Det som är extra surt i denna ekvation är det faktum att jag inte kan rida längre då jag känner av fogarna och vill inte riskera något, så jag gör bara det ”tråkiga” hästjobbet samtidigt som jag stressar över att hästarna inte blir rastade som sig bör. Hon som lovat hjälpa mig med Ella har inte kommit igång ännu och jag hoppas verkligen hon kan börja snart. Även om det känns hemskt att säga så har det på sätt och vis varit tur att Mels varit konvalecent för just nu har jag inte ingen pilot till henne heller… Hon ska iofs börja sättas igång till helgen så nu måste jag komma på en lösning. Har hört lite med en kompis som ev kan hjälpa mig 2 dagar i veckan vilket hade varit GULD!!! Får ju så sabla ont när jag GÅR pga fogarna (för fort eller mycket) så jag kan inte annat än att tömköra alt longera på volt vilket inte är optimalt för någon av damerna i längden. Det plus löshoppning gör att jag kan fixa 2 dagar själv, stackars Gustaf fick ta en promenad med Ella igår för att hon skulle få lite variation… Han är tapper, men å andra sidan hade jag gärna bytt – jag kan fixa mina hästpromenader om han tar graviditeten… ;-)

                       



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0