Let the battle begin...

Ok, jag har ju åtskilliga gånger nämnt att vi håller på att renovera på ovanvåningen och att det ser ur som f-n. Har ett par veckor gnällt på Gustaf (japp, jag har fru-gnällt) att vi måste iaf stänga alla "hål", dvs: 

           
                                  där taket inte är helt stängt... 

           
eller där de gamla vattenledningarna kommer upp (har ju varit generationsboende och kök i tidernas begynnelse)...

Men som alltid har vi haft annat att prioritera, och det är iofs viktigt det med. Men imorse blev jag väckt 06:30 av att jag hörde "något" ute i rummet (är ju större delen av ovanvåningen där vi öppnat upp alla vrår och det ligger utanför sovrummet), detta "något" vet jag egentligen att det är en mus men det lät större och jag blev orolig att det var en råtta. Väckte såklart Gustaf och bad honom gå upp och kolla men han tyckte nog först att jag överreagerade - ända tills han hörde själv- och knatade upp. Han tog sin mobil som ficklampa och tog ett varv, på detta varvet såg han 4 möss varav en höll på att hoppa emot honom när han kom med lampan! Musen blev antagligen bländad och såg ju inte Gustaf först. Ok att vi bor i ett 120 år gammalt hus, jag fattar också att vi kommer har möss i väggar, vind och källare och det kan jag leva med men inte fasiken vill jag ha dom inne i huset där vi bor! Normalt sett är jag en väldigt fredlig människa, tycker det är onödigt att döda en spindel som är inne istället för att släppa ut den osv men nu är det banne mig krig! Mössen har gått för långt helt enkelt och nu SKA det bara stängas och täppas till däruppe, renoveringen måste fixas klar - BASTA!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0