Hästar åt höger och vänster...

Då har det runnit iväg en vecka till utan att man hunnit blinka ;-), inte riktigt sant för vi har i vanlig ordning hunnit med femtioelva grejer även denna gång. Så var börjar jag?!

Ella har flyttat till gamla stallet i Säve i fredags och A-S har börjat rida henne ordentligt och rider med den äran. I söndags var det premiär för tränare Jill och det gick riktigt, riktigt bra. Visst var det lite tjall på linjen men efter en stund hittade dom varandra riktigt bra och jag kunde sitta och njuta av min fina, fina häst! Tyvärr har Ella varit rätt stressad och stirrig av flytten men igår var jag ute med henne på promenad och då verkade det som att hon hade landat lite så det är väl bara att ge det lite tid... Positivt är dock att hon är boxgranne med sin gamla bästis Battis och det blev sannerligen ett kärt återseende! Värmde gott i hjärtat när man såg dom, sötnötar!

Istället för Ella har jag fått hit Messi EG som är en 3-årig valack e.Heslegårds Rubin. Om Ella är på vinterträning så är han här på vinterlov efter en höst full med intryck. Så nu går han här och dräller med Fille & Jack och har allmänt kul. Grabbarna verkar tycka det är kanonkul med en ny polare i hagen och allt går fin-fint. Var lite pipiga fjantar vid ihopsläppet vid namn Jack och Messi, Fille galopperade mest runt dom och ville leka och det gick såpass långt att han vid ett tillfälle kutade rakt emellan dom för att få fart på tråkmånsarna ;o). Efter en stund insåg Jack iaf att Messi hade inga som helst planer på att ta över ledarskapet och allt var frid och fröjd igen... Unghästar är verkligen underbara...

Melrose är på gång igen, har börjat aktivera henne efter sin hovböld och hon ser urfräsch ut. Hoppas bara jag kan hitta en pilot till henne över vintern då det är svårt att hålla igång henne från backen när man är i det närmaste höggravid, så vet ni någon som vill rida urtrevlig snart 5-årig häst så hör av er!

           



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0