"Emma-Iris"

Appropå graviditet, nojjor och annat. Det slog mig faktiskt att det är bara dryga 10 veckor kvar till flickebarn-leverans ;o). Inte för att 10 veckor är kort tid i sig, det är en fjärdedel av graviditeten men när jag tänker på allt som ska till innan dess, plus jul däremellan inser jag ju att det faktiskt inte är så himla länge kvar... Trots allt. I min drömvärld så har vi fått ordning på ovanvåningen så pass att vi har intakta och fixade väggar, tak och golv. Jag har ingen som helst ambition att vi ska ha delat av rummen som vi vill ha det (och det känns ärligt talat inte så bråttom) men ett fungerande rum lagom till jul hade varit nice...

Annars är det lugnt som ni förstår, har inte gjort så mycket annat än legat i soffan och surfat eller haft jobbdatorn i knät. Sista dagarna har varit lite jobbigare då Albin också varit hemma sjuk för man kan ju inte kurera sig på samma sätt när man har en uttråkad 2-åring hemma men vi har försökt slappa så mycket vi bara kunnat...

I magen har det däremot varit rätt livat de senaste dagarna, vet inte om det är "Emma-Iris" sista chans innan det blir för trångt i magen men om så är fallet har hon verkligen utnyttjat det till max! Som ni ser har "Iris" utökats till "Emma-Iris", några andra namn har vi inte direkt fastnat för om sanningen ska fram. Det är märkligt, innan vi visste att Albin var en pojk hade vi fler tjejnamn än killnamn. Denna gången valde vi att inte spekulera i namn innan vi visste vilken sort vi hade och nu när vi vet är det rätt dåligt med förslag. Dom som var intressanta förra gången har på något sätt tappat sin glans... Märkligt...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0