Duktiga hästar

Som grädde på moset hann jag även med att rida både Ella och Mels denna tisdag, fattar inte hur jag hann göra allt detta men det gick (att jag sedan var klar i stallet 22:24 är en annan sak *s). Började med Ella som gick rätt så bra ganska så direkt. Försökte verkligen jobba med mig själv och min sits för jag är så galet stel i kroppen. Det är ju bara att inse att jag kommer inte komma längre förrän jag får ordning på mig själv och hur jag inverkar på Ella. Nu ligger iofs sadeln lite kasst men det är ok med pad och det påverkar ju såklart min inverkan, men desto större anledning att fokusera på sitsen. Tro Pelle att Ella går kass om jag sitter och spänner mig och kniper med knäna... Så nu är det bara att få ordning på kroppen. Var ju redig och sprang ett par ggr men det rann visst ut i sanden ;o). Har iaf bokat in mig på en kurs i centrerad ridning som min kompis anordnar i juni, är en endags kurs med 2 ridpass och teori och det ska bli riktigt intressant. Men nu kom jag lite off topic - Ella var som sagt fin, fick ihop henne bra, särskilt i galoppen.

Mels var duktig hon också men kändes lite trött i kroppen. Misstänker att det varma vädret i kombination med att det börjar bli dags för vila börjar sätta sina spår i lillhästen. Tänkte varva ner henne en vecka el 2 med mycket uteritter så får hon sommarlov sedan. Planen är att åka till Troya med henne åtminstone 1 gång innan vilan för att se hur hon går i den stora paddocken, förhoppningsvis bjuder hon på bra även i galoppen. Tyckte iofs att hon börjar förstå att hon kan ta stöd öven i galoppen men det ligger långt inne. I traven var hon jättefin, bjuder på bra med kontakt i handen och till och med på tygeln red lite volter och till och med där är hon på tygeln :o). Duktiga lilla hästen, lite nedtrappning i någon vecka nu och sen är det sommarlov ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0