Tokiga idéer?!

Vet inte vad som flugit i mig men hann med båda tjejerna idag också, red ut på Mels och tömkörde Ella. Därefter knallade jag in och målade i Albins rum (strykning 2) så nu är 2 väggar klara! Känns faktiskt riktigt bra, Ella såg fin ut på tömmen även om jag har lite svårt att ställa henne i höger varv (vilket är lite konstigt för när jag rider har jag svårare för vänster)… Nåväl, har väl inte riktigt kommit på hur jag ska göra, får villigt erkänna att mina kunskaper på töm är väldigt basala! Har många ggr funderat på att ta en kurs i det och det kanske är dags nu snart? Ska ju ändå börja tömköra grabbarna grus snart! Mels var jätteduktig ute, vi träffade den livsfarliga skimmeln vi stött på tidigare men denna gång var det ingen fara på taket - lilla hästen reagerade inte ens :o). Hon har även börjat stå blickstilla när man sitter upp (efter sin lilla fjantperiod när hon bara skulle tramsa runt) så det är kanon. Har nu påbörjat nedtrappningen av tapper 4-åring och snart är det Melsan som har sommarlov :o). Räknar med ca 10 dagar nedfasning med lite okomplicerad uteritt och ett besök till Troya (och ev Anki). Blir kalas! Får jag bara klartecken med Fille så drar snart han och Jack på sommarbete också och då är det yours trouly som har mer eller mindre semester med endast en häst igång och 2 på stall… Känns skönt efter den långa vinter som varit!


Så förutom det sista rycket nu innan sommarvila så är det lugnt sånär som på dom där myrorna jag har i huvudet! Jag har ju gått och blivit sååååååå fölsugen! Är väldigt, väldigt, väldigt sugen på att betäcka Ella faktiskt! Fråga mig inte varför men så är det. Har hingst färdig och allt ;o). Är faktiskt samma hingst som jag klurade på till Mels och jag tror han kan nog bli nästan ännu bättre på Ella! Hihihi... Kolla denna snyggingen - är väl knappast konstigt man går igång?! ;o)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0