Surprise... NOT!

Föga förvånande har jag åkt på Albins förkylning... Surprise!! Fattar inte hur många dagisbaciller man ska behöva drabbas av, hinner ju knappt bli frisk från den ena innan nästa invaderar. Är vansinnigt tröttsamt faktiskt. Igår var jag så kass att jag orkade inte röra på någon av hästarna, nu har visserligen Trollet tappat en sko så det är ju lite tur i oturen - men ändå. Ella skulle åkt på årets första tävling men fick totalvila istället, kan tänka mig att damen var mer än nöjd med den utvecklingen om hon vetat alternativen ;o). Ikväll misstänker jag att det inte blir mer avancerat heller får se om jag orkar gå ut och longera Ella så hon inte blir stående helt 2 dagar i rad, vore riktigt surt nu när vi kommit igång så bra! Jaja vi får se hur jag mår, annars kanske jag kan fjäska med Gustaf så kanske han kan lina henne i värsta fall...

Är extra surt att åka på detta nu när jag är inne i värsta fixartagen, nu blir ju Albins rum lidande IGEN! Orkar ju såklart inte göra något där nu :o(. Känns som alltid när jag kommit igång bra i renoveringen att man kommer till lite motstånd och uppförsbacke, undrar just varför det är så?! Men å andra sidan är det väl alltid mer eller mindre så i allt man företar sig, är väl sällan det bara löper på utan några vägbulor?! Inget att hänga läpp för, det är bara att kurera sig och komma igen! En fördel är att jag nu fått Gustaf att acceptera mina ideér med rummet, jag vill ju flytta en dörr från en vägg till en annan vilket gör det hela lite mer omständigt och inte längre det "enkla" fixa väggar och golv... Men det kommer bli kanonbra! Rummet kommer bli större, mer lättmöblerat och KANONFINT!!! Är ju så mycket roligare när Gustaf faktiskt är med på noterna INNAN vi gör det, annars brukar han alltid bli övertygad när han ser slutresultatet ;o). I och med att jag fått igenom detta behöver jag dock göra liiite mer grundjobb på en vägg till så jag är inte klar för att börja sätta upp cover-tapeten ännu ändå men å andra sidan kommer jag få det EXAKT som jag vill istället för den enklare plan B ;o)

Jaja, får drömma om det ett par dagar till helt enkelt - och hoppas att inspirationen inte försvinner...!!! ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0