Slapparsöndag

Idag har jag varit en riktig latis! Började med sovmorgon och sedan har det rullat på, vet inte hur många ggr jag fikat och slappat i soffan med familjen - och nu sitter jag här igen ;o). Albin sover och Gustaf är ute och leker med sina bilar, jag har just klämt i mig en halv sats med chokladbollsdeg.. Hehe, hög nivå med andra ord ;o)

Är iaf grymt nöjd med tjejerna idag, var ute på busritt med Ella och galopperade ur massa sprall. Den lilla skatan tog tillfället i akt och stack med mig för första gången någonsin! Bus-Fia, men å andra sidan klandrar jag inte henne, det var verkligen alldeles underbart ute i vårvädret och att hon skulle ha vårkänslor visste jag redan innan ;o) Men hejhå vad det gick!!

Mels fick gå bort till ridhuset och var kanonduktig. Var en häst där när vi kom men den gick rätt snart så hon blev lämnad själv och blev lite gnäggig men uppförde sig ändå över förväntan. Jag satt upp och travade runt en stund och från att till en början vara lite tjafsig till att söka bettet och bjuda på framåt var ju såklart en utveckling matte var nöjd med. Ska bli så roligt att se hur hon fortsätter att utvecklas framöver :o)

Har dock inte orkat ta tag i Albins rum idag och jag misstänker att det inte blir något vettigt gjort där i veckan heller tyvärr. Får lägga se om jag kan få till det ordentligt till helgen istället, är iaf på gång och det känns bra :o), Sjögrästapeterna är nere och uppsamlade, fönstret är målat så nu står bredspackling på agendan...


Renovering av Albins rum pågår ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0