Vi kör på!

Det är inte ofta det händer men ibland får Fru Ljungqvist ett akut behov av att ta tag i någon av de oändliga punkterna som finns på vår oroväckande långa "Att-Göra-Lista" och idag var visst en sådan dag... På baksidan av tomten, i princip nedanför altanen har tidigare ägare tyckt det var en bra idé att plantera taggbuskar?! Hur dom tänkte då är för mig ett mysterium för dom är varken fina eller praktiska och att ha en häck av taggbuskar när man har en 2-åring som springer runt och härjar är INTE något jag uppskattar så idag skall dom bara bort! Basta! Så jag letade helt sonika upp spaden och började gräva upp dom, varpå Gustaf tyckte att "-det borde vara en bättre idé att ta dom med traktorn"? Personligen tror jag bara han ville ha en ursäkt att leka med traktorn men inte mig emot, SÅ kul är det inte att gräva i 25 graders värme och stekande sol... ;o)

Så nu är vi i full färd med att eliminera dom bedrövliga taggbuskarna ute och div andra övervuxna småträd som huserat i slänten. Småträden ska vi förhoppningsvis kunna återvinna och plantera i kanterna på hagarna om Frun i huset får som hon vill så håll tummarna!

Själv nattar jag Albin för middagslur och  tänkte gå upp för att måla ännu en strykning på golvet i Albins rum...

               
                          Lilla traktorn får jobba hårt i sommarvärmen...

               
                   Så här blev det, lite gräs på detta och det blir fin-fint :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0