Vet.check - OK!

Då var veterinärbesök avklarat med Ella och det visade sig efter böjprov, kiropraktorövergång, longering och ridning att hon är kärnfrisk och klockren på böjprov, hade en PYTTELITEN låsning i länden men annars inget - däremot har jag en sadel som inte bara är dålig utan bedrövlig!! Har varit på gång att ta ut sadelutrpovare men inte fått tummen ur så nu skäms jag redigt för den fullkomligt slog henne mot ryggen i galoppen, dessutom "vred" den sig lite åt höger när hon ställdes åt vänster... Tro Pelle att hon har svårt att jobba ordentligt!! Att den var dålig visste jag men inte SÅÅÅÅÅ dålig. Att ingen sett att den legat och slagit, jag har inte känt det annat än att jag tycker jag sitter dåligt plus att jag hela tiden får trampa till den åt vänster... Buhuuu, jag skäms!!! Men det är inget att göra åt svunnen tid, bara att ringa kompetent sadelutprovare och få en ny sadel till mattes prinsessa (plus gråta en skvätt över stoooort hål i plånboken, men hellre det än skadad häst). Stora behållningen är ju såklart att hon såg fin ut och inte reagerade på böjprov *tjohoo*, som grädde på moset fick jag beröm för en välskött och välmusklad häst :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0