Huvudbry

Något som förbryllar mig i ridningen med Ella är det faktum att hon är både rundare och mer ihop i galoppen än någonsin - men ändå går hon inte i ren tretakt, utan någon knepig variant av tre/fyrtakt. Inte särskilt roligt och jag ANTAR (läs HOPPAS) att det är pga svaghet och inget annat. Mitt stora dilemma är om jag ska kolla upp det eller ej?! Å ena sidan känns det självklart att kolla upp men samtidigt så ser vi verkligen inte minsta tillstymmelse till orenhet och hon kan stundtals bli kanonfin och ren i galoppen. Spontant känns det som en styrkegrej men samtidigt är hon inte kollad på länge och hon känns lite stel i nacken och halsen. Har iaf bokat in till nästa vecka så jag får väl se vad jag bestämmer mig för... Svårt det där, samtidigt är det inte kaffepengar vi snackar heller så man vill ju inte "åka in i onödan" (om ni förstår vad jag menar). Det jag klurar på är om hon är lite fast i nacken och länden igen så jag har bokat tid med Titti på Åby som behandlat hennes "kiropraktiska" fel tidigare... Är ju egentligen lika bra att kolla upp så man inte hämmar sig själv i ridningen och hur mycket jag går på henne för att komma vidare. Alltid är det något...

                     



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0