Hingstsläpp

Då var Grabbarna Grus levererade till sin sommarhage och det var i vanlig ordning livat värre! Dom sprang och busade som tokar i den nya fina hagen. Fille drattade omkull en gång då en fasanhöna dök upp hux flux mitt framför Fille som tvärnitade och halkade omkull. Det gick bra men jag såg lite senare att han hade fått ett litet skrapsår på vänster bak... Vid 22-tiden verkade dom väldigt stressade och sprang fram och tillbaka, jag hade redan hoppas i pyjamasen så skickade iväg Gustaf för att kolla vad som var i görningen. Precis när han skulle åka ringde grannen som har hagen och berättade att det gick en älg på andra sidan bäcken så det var ju inte konstigt att pojkarna var stissiga... Gustaf åkte iaf dit och konstaterade att älgen hade avvikit och pojkarna var åter lugna. Skönt! Gustaf var snäll och åkte på en sista inspektion innan han skulle lägga sig vid 1-tiden och då var dom lugna men gick lite av och an. Jag blev väckt av kära maken 04:44 (för han snarkade som en tok) så jag passade på att hoja iväg då och kolla dom igen, det var lugnt men jag konstaterade att framförallt Fille hade varit genomblöt av svett som torkat så jag får ta med plastborsten bort sedan. Konstaterade också att Fille redan tappat massa kilon så vi får hoppas dom anpassar sig snart, vill ju inte att han ska falla ur så fort han går ut på bete!! Får väl ge det ett par dagar och se hur det utvecklas...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0