Ella update

Då var ytterligare en träning i kandar avklarad och Ella blev riktigt fin mestadels. Lite jobbigare denna gången då hon är lite styv i sidorna och då särskilt vänster så vi fick kämpa för resultatet i den tropiska hetta som det var i ridhuset, att Ella var brunstig hjälpte ju inte till... Fick ta ett par rejäla duster med henne och det var länge sedan sist! Tyvärr ger det mig bara vatten på min kvarn att det är något som inte stämmer. Så det blir bra med koll nästa vecka och sen får jag ta ut sadelutprovaren igen för sadeln är inte bra längre. Verkar vara dags en gång om året med att justera sadeln?! Får väl be dom kolla munnen på henne också när vi ändå är inne så har vi fixat allt ;o). Vore såklart oerhört trist om det är något men som det är nu kan jag inte riktigt glädjas åt dom bra stunderna för jag tycker vi får kämpa för mycket igen för att komma dit...

                       
                            En rätt nöjd och svettig häst efter VARMT träningspass...7

Hade planerat en helg med mycket ridning men Ella löste det genom att dra av sig en sko fredagskvällen. Jagar hovslagaren men misstänker att han inte kan komma förrän tidigast måndag så det blir nog vila för fröken fräken i helgen. Inte optimalt på något sätt men vad göra?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0