Ofattbart

Som alla säkert vet vid det här laget så har en ofattbar massaker inträffat på en ö utanför Norges kust, 93 ungdomar mellan 10-25 har skjutits ihjäl av en totalt puckad person som inte anser att han gjort något fel... Hela händelsen i sig är en fullständigt katastrof och mina tankar går till de drabbade och deras familjer. Inga ord kan beskriva den sorg och hjälplöshet som dom måste känna i detta nu... Men jag vill inte gå in på det, är inte tillräcklig författare för att kunna göra dem rättvisa...

                 

Vad jag däremot vill göra är att spy galla över idioten bakom och det faktum att media fullkomligt PRÄNTAR in hans namn på våra näthinnor. I varje artikel nämner dom hans namn gång på gång på gång, tror den senaste artikeln som var en spalt på nätet upprepade hans namn säkert 12-15 ggr. Han själv säger att han hellre blir hatad än glömd... Att han blir glömd inser nog vi alla att han aldrig kommer bli efter sitt illdåd, men att vi ska komma komma ihåg hans namn kan man ju göra något åt. Att ge honom den mediala uppmärksamhet han får nu och där man verkligen präntar in hans namn i våra medvetanden är galen. Jag tycker absolut att man ska berätta, rapportera och allt som hör därtill men hedra dom som hedras bör. Namn inte parasitens namn. Ge honom inte den tillfredsställelsen...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0