Hästuppdatering

Måste säga att jag är fortfarande uppe i det blå efter helgens lyckoritt ;o). Har inte varit bortskämd med den känslan på tävling på LÄÄÄÄNGE så det känns väldigt bra. Plaketten sitter fint uppskruvad på boxväggen och rosetten kommer hängas upp bland dom andra vilken dag som helst nu... Hehe, förstår inte varför plaketten är så mycket mer helig men det är den!

Ella har fått ta det lite lugnt i början av veckan med vilodag på måndagen och uteritt tisdagen. Men igår var det slut på friden, kandaret åkte på och vi körde ett pass i paddocken i den underbara sommarkvällen. Ella blev riktigt fin stundtals. Problemet är att jag är så försiktig med handen för jag är livrädd att bli för stark att jag ibland knappt har någon kontakt känns det som och att hon stundtals blir lite avvaktande framåt... Detta har ju såklert ett samband men det är ju finlir som vi måste träna på helt enkelt. Just nu ser jag fram emot att kunna rida mer på kandaret och få till den ridningen ordentligt för jösses vad häftig hon blir när allt faller på plats! Av någon märklig anledning så får jag en bättre sits och inverkan när jag rider på kandaret, vet inte om det har att göra med att hon blir mer lyhörd och jag kan slappna av mer eller vad det är men skoj är det för allt blir så mycket enklare. Red ett gäng enkla byten över serpentiner och dom var riktigt bra. Fortfarande har vi dock lite problem i fattningarna då hon slänger med huvudet eller kastar sig men det SKA vi banne mig få bukt på snarast!!

Mels blev avdammad på riktigt igår. Efter att ha blivit longerad 3 ggr var det dags för uppsittning igår. Tina kom och red medans jag var på backen och tittade trånande efter min fina unghäst. Mels har allt vuxit till sig under vilan och fått en helt annan resning, ska bli spännande att se hur mycket mer som kommer nu när vi börjar rida igen! Just nu är det dock en sommarloj unghäst som inte riktigt bjuder på framåt men det ska vi allt råda bot på. Misstänker att det ger sig allteftersom hon kommer igång. Iaf var hon jätteduktig och man ser tydligt att hon tagit sig en funderare under vilan :o). Ska bli jättekul att rida henne igen!

Fille & Jack har det gott i sin fina hage. Betet är rätt åtgånget så jag har börjat ge dom hö på kvällarna så inte Fille faller ur mer än nödvändigt, han är verkligen ingen beteshäst alltså, nej det är en riktigt dressyrdiva ;o). Å andra sidan verkar dom trivas bra ute det enda smolket i bägaren är alla förbenade bit-flugor och Fille (läs Jack) har lyckats förstöra sitt flugtäcke i dagarna så jag måste köpa nytt... Busfrön!!
 
                    
                Tycker dom ser ut att ha det rätt gott under björken med din hö-hög... ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0