Bra träning i värmen

Har idag ridit en mycket bra men jefligt jobbig och tuff träning på Ella under dygnets utan tvekan varmaste timme! För er som rider vet ni hur det är att rida i ridhus när det är stekvarmt och luften står heeelt stilla... - vi snackar tropik och rejäl tropik dessutom. Pust och stön. Har nog druckit 5 liter vatten efter träningen idag skulle jag tro. Men kul var det och bra gick det trots en ny anfallsvinkel på lösgörningen som totalt fick min hjärna att gå i spinn! Det är banne mig inte lätt att försöka få in ett "tvärtomtänk" mot det man har lärt sig tidigare och använt under hela sitt ridverksamma liv... Nåväl, jag köpte konceptet och jag förstår i huvudet vad det är jag förväntas göra - men du milde vad svårt det är att få kroppen att lyda och inte falla tillbaka i gamla vanor?! De stunder jag fick till det var Ella hur fin som helst och hade man haft det läget som ett default-läge hade jag varit den lyckligaste på jorden... Nu får jag helt enkelt sova på saken och hoppas att kroppen har anpassat sig till den nya informationen och att träningen imorgon blir ännu bättre! Då ska dessutom kandaret på så det blir roligt :o).

Mantrat inatt är "jobba upp vänstersidan och försök lägga ned höger, rid upp och aktivera med vänster skänkel, aktiv med vänster mungipa, ajabaja driva med höger skänkel och ta endast små ledande tygeltag med höger samtidigt som jag leder ned, loss i underhalsen, driv med vänster, driv med vänster, driv med vänster..."

Tyvärr inga bilder från dagens träning, funderar på att tvinga med mig man och barn imorgon om vädret tillåter så jag får ett par uppdaterade bilder. Tror senaste jag har är från typ februari/mars någon gång och det har ju faktiskt hänt en del sedan dess...

Glädjande idag var dessutom att jag trivdes väldigt bra i Kentauren så den får stanna kvar hos oss... :o)

                  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0