Jag tar det som en man

Jag har inte bloggat på ett par dagar - som kanske märkts av den enkla anledning att jag inte har hunnit. Har återigen slungats in en galen vecka med aktiviteter som avlöser varandra kombinerat med en förkylning som verkligen inte hade behövt göra sig besväret att landa i yours truly... Känns som förkylning nr 199 för denna säsong och det räcker nu! Faktiskt!

I måndags skulle vi börja skola in Albin på dagis men han var krasslig så det blev inget. Jag jobbade hela dagen för att sedan få fikabesök av en kompis som ska åka till Australien 1 år och plugga. Det var jättekul att ses, har inte träffat henne på skitlänge! Sen var det dags för GHS möte (Göteborg Horse Show) på Skandinavium. Nu är det verkligen inte länge kvar och alla bitarna börjar falla på plats, det är så mycket kringgrejer som man aldrig tänker på när man går dit som besökare som man blir varse när man är funktionär :o).

 Igår var Albin betydligt bättre så vi tog inskolningsdag nr 1 = kl 9-12 med förälder. Det gick jättebra, Albin tyckte det var roligt med alla leksaker och var mer intresserad av dom än de andra barnen (föga förvånande *s). Inga problem med andra ord, själv lider jag ju av tidernas separationsångest men sålänge jag är med och kan hålla kollen är det lugnt, vänta bara till inskolningsdag nr 4 som är första dagen han ska vara där själv utan förälder... På kvällen var vi bjudna till grannarna men jag hade vid det här laget blivit rätt krasslig och det tog min sista energi att knata till ridhuset med Ella och tömköra henne - sen var det bara att inta ryggläge med en stor kopp te och varmaste gosefilten framför TV'n så Albin och Gustaf gick in själva på kalaset (hade f.ö varit jättetrevligt).

Idag (läs ons) var det dags för inskolningsdag nr 2 = kl 9-14 med förälder. Gustaf tog morgonstallet och jag har ett svagt minne av att han kom in och svamlade något om att klockan var halv 9...??? Vi vaknade "på riktigt" när kl var 08:49 och jag var suuuuuperkrasslig. Fick ringa dagis och resultatet blev att vi var hemma pga sjuk mamma... Så man kan säga att Albin hade en VAM dag... *hahaha* Inte för att han varit särskilt försiktig med sin stackars krassliga mamma, tvärtom har han kört fullt ös hela dagen i princip och det har inte funnits utrymme för rast och vila direkt... Phu, jag är helt slut! Som extra grädde på moset jobbar Gustaf över pga en tidigarelagd deadline så där bidde det ingen avlastning. DESSUTOM missade jag min första träning för året. Hade tänkt att trotsa allt vad förkylning heter och åka ändå (fick tips om 2 panodil och en 1 Ipren), men även här satte ödets vindslag käppar i hjulet. Som från ingenstans kom det där vita från himlen tillbaka och med råge, tror vi fått 15 cm här! Checkade av med min tränare som har lite luriga backar till sig (där vi fastnat tidigare i vinter Ella & jag) om vad hon trodde om vägen. Fick svaret att det är nog lugnt om man har dubbdäck och bakhjulsdrift - jag har dubbfria vinterdäck och framhjulsdrift... Matematiken är enkelt. Ingen träning idag alltså :o(. Förmodligen likabra det med tanke på mitt tillstånd, men inte detso mindre surt...

Så nu sitter jag här, lagom bitter och gnällig, förkyld som f-n. Är vansinnigt synd om mig faktiskt... Jag tar det som en man med andra ord....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0