Nytt år, ny start!

De senaste dagarna har jag påbörjat sjuttioelva inlägg men lagt ner efter ett par rader... Kommer inte riktigt till avslut och någonstans på vägen tappar jag inspirationen. Märkligt men så är det. Egentligen har jag MASSOR att skriva, tankarna fullkomligt bubblar i skallen men jag får inte sorterat vad jag vill få ur mig, än mindre ord på alla tankar vilket är otroligt frustrerande!

Det viktigaste just nu är iaf att familjen Ljungqvist ska skaffa sig bättre matvanor och en normal dygnsrytm. Det är bara en vecka kvar till Albin börjar på dagis och vi vill ju inte att det ska bli en större chock än nödvändigt, vilket innebär att han inte kan ligga och dra sig med sin lata pappa till halv 10 på förmiddagarna... Har börjat få honom somna senast kl 21 nu iaf så det går ju åt rätt håll ;o)

Sedan har vi då matvanorna, nu är dom ju under all kritik och vi är 2 riktiga gottegrisar jag och maken vilket vi  dessvärre bittert fått bekräftat av vågens envisa, kolsvarta sifffror som visar krumelurer så jag inte ens kan utläsa vad det står... ;o). Men nu blir det ändring, inget mer godis, snask, dricka, mackor osv. Nu snackar vi kostcirkel med grönsaker, lagom stora portioner, frukt och inget småätande. Albin tar efter allt vi gör nu och vi kan inte ge honom detta slarvet. Dessutom vill jag kunna rida ordentligt och just nu är jag galet osmidigt så det passar ju ypperligt att ta tag i det nu ;o)

Ikväll vräker vi i oss onyttigheter och imorgon bitti är det invägning följt av havregrynsgröt... 2011 är året då familjen Ljungqvist blir sund och nyttig - så det så!

                   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0